tavuklu sandviç


Tavuklu sandviç hazırlama derin düşünceyle birlikte başlar. Acep sandviçin içine ne koysam? Tavuklu sandviç yapacağına göre, mutlaka tavuk but eti veya tavuk göğsü koyman gerekir. Her iki et çeşitini ister haşlayıp koyarsın, istersen kızartıp koyarsın. Bu tamamen damak zevkine bağlı, paşa gönlün bilir. Sandviçin bu tarafını hallettiysen eğer, gerisi teferruat. Dolabın sebzeliğine ve kapaktaki ceplere hele bir bak, işine yarar mutlaka bir şeyler gözüne çarpar. Sıra sıra duran kavanoz ve plastik, ya da cam şişelerin içinde işine yarayan bir şeyler vardır. Ketçap, mayonez, hardal, acı sos falan filan. İşin falan tarafınıda hallettiysen eğer, ekmek işine geçmen gerekir. İster hazır sandviç ekmeği kullan ister fırın ekmeği, sorun değil.

Resimdeki sandviç arasına kavrulmuş tavuk göğsü, kızarmış patates, kıvırcık salata, kornişon turşu dilimleri, domates dilimleri, acı sos ve tuz koydum. Bana bakma, senin elinde varsa dilediğin şeyleri koyabilirsin. Benim elimde ve evimde yoktu ki diğerlerini koyayım. Tavuk göğsünü nasıl yaptımda kavurdum onu anlatayım; yarım tavuk göğsünü bıçakla yaprak yaprak doğradım. Üzerine hafif, karabiber, pul biber ve tuz ektim. Teflon tavanın tabanına bir miktar zeytinyağı gezdirdim. Sakın bu iş ihmale gelmez, mutlaka tavuk göğsünü yağ içinde kavur ki, etin tadını alasın. Sonrasında alt üst ederek eti kızartım. Domatesi ve salatlık turşusunu dilimledim, bir iki yaprak kıvırcığı doğradım. Ardından, bütün malzemeleri sandviç ekmeğimin arasına sıraladım. Yalnız patatesi bol kızartım, sandeviçi yedikten sonra onu (komşudan aldığım) ketçap ve hardalla finalledim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote