15 dakikada sütlü incir tatlısı tarifi

Sütlü incir tatlısını yapmak o kadar kolay ki, malzemelerini tedarik edin bırakın malzemeler kendi işlerini halletsinler. Yapmanız gereken; süt, incir, toz şeker, tereyağı ve toz tarçını buluşturmak. Sonuçta çıkan kolay incir tatlınızı sofranızda tatlı, ara vakitlerde öğün olarak yiyebilirsiniz. İster ekmek arasına koyun, ister lavaşla beraber dürüm yapın, daha olmadı tost ekmeği üzerine sürün; karnınız acıktığında tatlınızı bir öğün olarak değerlendirebilirsiniz. Ben öyle yapıyorum, siz niye yapmıyasınız ki. Az kalsın unutuyordum, tarifle ilgili kafanıza takılanları sorabilirsiniz.
Sütlü incir tatlısını nasıl yaptım? Çok kolay, iki su bardağı dolusu (hazır paket) sütü tencereye koydum. Üzerine bir çay bardağı dolusu toz şekeri ilave ettim ve karıştırdım. Süt kaynamaya başlayınca, daha önceden küçük küp şeklinde doğradığım (on tane) kuru inciri, bir çay kaşığı dolusu toz tarçını ilave ettim ve karıştırdım. Tencere fokurdamaya başlayınca, ocağı var gücümle kıstım. Tencere açık olarak, ara sıra malzemeleri karıştırarak, tatlımı 15 dakikada pişirdim. Süre bitiminde tatlımı ocaktan aldım ve daha önceden irice doğradığım (yedi tane) cevizi ilave ettim, karıştırdım. Üzerinede bir kaşık tereyağı eritip, döktüm ve ne güzel olmuş diye diye (kimseciklere vermeden) oturduğum yerden yedim. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote