sulu patatesli domates yemeği


Sulu patatesli (domates aşı) domates yemeği: Ekmeği sevenler için, sakladığım tarifimi paylaşıyorum. Patatesli domates aşı, domates ağırlıklı iştah açıcı enfes bir yemek çeşitidir. Esasında bu yemek tereyağı, domates, acı sivri biber, bulgur veya pirinç ve çeşitli baharatlarla tatlandırılarak yapılır. Bu yemek içerisinde küçücük bir tane kışlık patates kullanılırsa değişik bir tat oluşur. Taze patatesle olmaz mı? diye aklınıza bir soru takılırsa; olur elbet derim. Fakat, taze patates yemek içerisinde elden elden durur. Kışlık patates ise, pişerken dağılır ve yemeğin suyuna nefis bir kıvam verir. Yemek içerisine patatesi rendelemeli veya tavla zarı iriliğinde doğranmalıdır ki, pişmesinde sorun yaşanmasın. Patatesli domates aşı 20 dakikada, kısık ateşte pişer.

Resimde gördüğünüz patatesli domates aşını şöyle yaptım: Üç tane orta boy domatesi rendeledim, bir soğanı, iki sivri biberi ve iki diş sarımsağı yemeklik doğradım. Bir patatesi küp doğradım. İki kaşık pirinci yıkadım süzdüm. Bir kaşık tereyağı ile iki kaşık sıvı yağı erittim. Üzerine sıra ile soğanı, sarımsağı, sivri biberi, yarım kaşık salçayı, domatesi, patatesi ilave ettim ve kavurdum. Ardından pirinci, 3 bardak sıcak suyu, karabiber, kimyon, pul biberi ve tuzu ilave ettim. Tencereyi bir defa fokurdattım ve kapağını kapadıktan sonra, ocağı iyicene kıstım. 20 dakika bitiminde yemeği ocaktan aldım ve üzerini maydanozla süsledim. Acıyı sevdiğimden dolayı, yemeği biraz acılı yaptım. Bu nedenden dolayı yemeğimi burnumu çekek çeke yedim. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote