2 yumurtalı acılı menemen


2 yumurtalı acılı menemen: Acılı menemen yağ, soğan, domates, yumurta, acı sivri biber, tuz ve çeşitli (karabiber, pul biber, toz kırmızı biber gibi) baharatlarla yapılır. Sivri biber tatlı olsun, karabiber ve pul biber kullanarak menemeni acılı yapabilirim diyenler için sıkıntı yok. Menemeni acılı yapın da, nasıl yaparsanız yapın. Fakat, menemen yapımında sivri biberin acılısını kullanmak; yemeğin acı lezzetini artırır, bol bol ekmek yersiniz.

Acılı menemeni nasıl yaptım: Normal bir kaşık dolusu tereyağını erittim ve içinde soğanı kavurdum. Üzerine iki acı sivri biberi ilave ettim ve kavurdum. Yemeklik doğradığım iki orta boy domatesi ilave ettim kavurdum. Karabiber, pul biber ve tuz ilave ettim, karıştırdım. Tava'nın kapağını kapadım. Domatesin diriliği gidene kadar pişirdim. Peşinden iki yumurta kırdım, beyazları pişince ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote