hazır börek


Dondurulmuş hazır börek fırında 25 dakikada pişer. Dondurulmuş hazır börek çeşitleri, marketlerin derin dondurucularında biribiri üzerinde sıra sıra durmaktadır. Ambalajı üzerindeki resme bak, oku adını ve dişine uyan birini seç al. Unlu ürünleri üreten ve bu ürünleri dondurulmuş olarak piyasaya süren çeşitli firmalar var. Superfresh bu firmalardan biri. Geçenlerde dondurulmuş böreğini almak istedim; o kadar börek çeşiti arasında hangisini seçeyim diye, bayağı zorlandım.

İşte, dondurulmuş hazır börek çeşitleri: Çoğunun başında ikaramlık yazıyor; peynirli mini börek, patetesli mini börek, ıspanaklı mini börek, peynirli tepsi böreği, patatesli tepsi böreği, ıspanaklı tepsi böreği, kıymalı kol böreği ve peynirli puf böreği gibi çeşitler. Ben ikramlık peynirli mini börek almayı tercih ettim. Üzerinde yazan fırın ısısına göre pişireyim dedim ve verdim fırına. Bir yakınım sen burada fazla oturma, böreği yakarsın dedi. Hayır, pişmesine daha çok var dedim. Sen bilirsin dedi ve çekti gitti.
  
Hakikaten, bir iki dakika daha geç kalsaymıştım, börek yanacakmıştı. Resim o böreğe ait. Böreği fırından aldım, dinlendirdim ve sofraya koydum. Baktım tadına, çıtır mı çıtır, kıtır mı kıtır, içi yumuşacık, tadı süper ötesi bir şey. Pişmesi, kızarması ise, tam kıvamında olmuş. Bu böreği pişirirken önceden 200°C dereceye ısınmış fırının orta rafında 25 dakika süre ile  pişirin ki, böreğiniz çöpe gitmesin. Benim fırın turbo, böreği donmuş halde tepsiye dizdim ve börek tepsisini alttan ikinci rafa koydum pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote