1 çay bardağı pirinçle patlıcanlı pilav


1 Çay bardağı pirinçle patlıcanlı pilav tarifi: Patlıcanlı pilav, tek başına ana yemek; ister kaşıkla, ister ekmekle ye. Patlıcanlı pilavı dilediğin sebzelerle yapabilirsin, ben öyle yapıyorum. Ne kullanıyorum, soğan, yeşil biber, kırmızı biber, patlıcan, pirinç, tatlandırıcı olarak karabiber ve tuz kullanıyorum. Pirinci öyle uzun boylu yıkayıp süzmüyorum, bir defa sudan geçiriyor ve tencereye ilave ediyorum. Bu tarifimde patlıcanlı pilav yapımında zeytinyağı, patlıcan, domates, pirinç, karabiber, tuz ve su kullandım. Patlıcanlı pilavı bazen zeytinyağlı, bazen tereyağlı, bazende her iki yağı ortak kullanarak yaparım. Yapması gayet kolay; sebzeleri doğra, yağ içinde bir iki çevir, pirinci kat, suyunu ver ve pişir. Patlıcanlı pilav yaparken bir ölçü pirinç için, iki ölçü su kullanırım. Örneğin; bir çay bardağı pirinç için, iki çay bardağı dolusu sıcak su kullanırım.

Resimde görünen, patlıcanılı pilavı nasıl yaptım: Bir patlıcanı alacalı doğradım ve uzunlamasına ikiye böldüm. Çıkan iki parçayıda uzunlamasına ikiye böldüm ve her parçayı kuşbaşı doğradım. Bir domatesi rendeledim bir kabın içine koydum. Tencereye üç kaşık zeytinyağı koydum, ısıttım. Üzerine patlıcanları koydum, orta ateşte kavurdum. Bilirsiniz, patlıcanlar sünger gibi yağı emer. Bu hali sizi korkutmasın, patlıcanlar ısındıkça emdiği yağı bırakır, küçülür ve şeffaflaşır. Şeffaflaştığında köşlerinin hafif kızarmasını bekledim ve rendelediğim domatesi ilave ettim. Domatesi bir iki çevirdim, bir çay bardağı pirinç, iki çay bardağı su, karabiber ve tuzu ilave ettikten sonra tencereyi kapattım. Ocağı iyicene kıstım pirinç suyunu çekene kadar pişirdim. Yapması bu kadar kolay.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote