evde kefir yapacak olanlar bu yazı size!..


Evde kefir içeceği nasıl yapılır? Evde kefir içeçeği, bir miktar kefir ve yeter miktarda günlük taze sütle yapılır. Kefir içeceği hazırlamak için, taze günlük süt kullanılabildiği gibi; günlük pastorize şişe süt veya karton kutulu günlük sütte kullanılabilir. Bu sütlerin dışında uzun ömürlü sütlerle de kefir içeceği hazırlanabilir, fakat kefiriniz kısa bir süre sonra bozulur. Bu nedenle, kefir içeceğini uzun ömürlü sütle kesinlikle hazırlamayın. Çünkü, uzun ömürlü sütle yapılan kefir içeceğinde kullanılan kefir mayası bir süre sonra salyalanmaya başlıyor ve kefir taneleri irileşiyor ve saydam hale geliyor. Bu yüzden kefiri atmak zorunda kalıyorsunuz.

Evde kefir içeceğini ben şöyle hazırlıyorum: Kefir içeceği hazırlarken çoğu zaman sütçüden süt alıyorum, kaynatıyorum, süt soğuduktan sonra bir litrelik cam kavanoza koyuyor ve içerisine kefiri bırakıyorum.  Cam kavanozun üzerine tülbent bağlıyorum ki, kefir hava alsın. Cam kavonozu kapatırsam, kefir olduğu vakit iki katlı oluyor. Kavanozun üstünde yoğurt kıvamında bir kat, altında peynir suyu gibi bir sıvı bulunuyor. Bu sorunu kavanozun üzerine tülbent bağlamakla çözdüm. Kefir mayalandığı vakit, kavanozun içinde bulunan kefir mayasının miktarına göre; bir gün veya bir kaç günde içinde kefir içeceği içilecek hale geliyor.

Mayalanmış kefiri naylon tel süzgeçten geçiriyorum, içeceği tekrar kavanoza koyuyor, ağızını kapatıyor ve buzdolabına kaldırıyorum. Tel süzgeçteki kefirin üzerine içme suyu döküyorum ve elimi değdirmeden tahta bir kaşıkla yıkıyor ve süzüyorum. Bazen bu işi, kaynatıp ve soğuttuğum bir miktar su kullanarak yapıyorum. Kefiri tekrar kullanmayacaksam temiz cam bir kavanozun içine günlük sütle birlikte kefiri koyuyor ve kavanozun kapağını kapatarak buzdolabına kaldırıyorum.

Her zaman elimde günlük süt bulunmuyor. Elimde günlük süt yoksa, kefiri kaynamış ve soğutulmuş su içinde saklıyorum. Kefiri uzun süre kullandıkça kefir çoğalmaya başlıyor. Çoğalan kefirin bir bölümünü ihtiyacı olan birine veriyorum. Ya da, buzdolabı torbasına günlük süt ve kefiri koyarak derin dondurucuda saklıyorum. Derin dondurucuda 2 yılı aşkın bir süre donmuş kefiri dışarı aldım, oda sıcaklığında çözdürdüm ve tekrar kullandım. Yani, derin dondurucuda kefir ölmüyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote