tellice mantar kavurması


Tellice mantarı veya saçaklı mantar adına ne derseniz deyin, ben tellice mantarı diyorum. Geçenlerde köylü pazarında rastladım ve kilosu 8 liradan aldım. Birkaç çeşit yemeğini yaptım yedim. Tellice mantarıyla yaptığım yemeklerin hepsi güzeldi, severek ağız tadıyle yedim. Yalnız bir tanesini daha da fazla sevdim. O da, yumurtalı tellice mantar kavurmasıydı. Bu mantarın özelliği; yemeğini yapmazdan önce, kaynayan bol su içinde haşlayıp suyunu döktükten sonra yemeğinin yapılmasıdır. Bu nedenle, mantarın topraklı kökünü kestim ve bol su içinde on dakika haşladım. Haşladığım mantarın haşlama suyunu döktüm, birkaç defa suyunu değiştirerek yıkadım ve süzdüm.

Yumurtalı tellice mantar kavurmasını nasıl yaptım: Tavaya bir kaşık tereyağı koydum ısıttım. Üzerine piyaz doğradım bir küçük soğanı ilave ettim, kavurdum. Ardından, haşladığım ve dal dal ayırdığım tellice mantarı ile tuz ilave ettim, bir güzel kavurdum. Bir yumurtayı kasede çırptım, mantarın üzerine gezdirdim ve güzelce karıştırdım. Yumurta pişince ocağı söndürdüm ve tavayı kaptım. Söyleyeceğim şu ki, tellice mantarının tereyağı ve yumurta ile kavrulması muhteşem bir tat. Bulunduğunuz yerde köylü pazarı varsa, mutlaka tellice mantarını alın ve tadına bakın derim. Tellice mantarının çok çeşitli yemeği yapılıyor. Damak tadınıza uyan mutlaka bir yemek çeşiti vardır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote