fırında didilmiş tavuk


Fırında didilmiş tavuk kızartması tarifimde; Filiz makarna'nın yumurtalı bukle makarnası, tavuk göğsü, kuş gözü kadar domates salçası, okkalıca doldurduğum bir kaşık dolusu tereyağı, bir çay bardağı dolusu tavuk suyu, karabiber ve tuz kullandım. Bu yemeği ara sıra yapar yerim. Bazen salça yerine domates rendeler ve sivri biber ilave ederim. Makarna seçimim her seferinde değişir. Bu yemeği daha çok, sofrada arta kalan makarna ve tavuk etini değerlendirmek için yaparım. Canımın çektiği zamanlar ince spagetti makarna kullanır, yemeği tencerede sulu yaparım. İçine de bolca baharat ve acı biber koyarım.

Fırında didilmiş tavuğu nasıl yaptım? Makarna paketinin dörtte birini haşladım ve süzdüm. Elimde haşlanmış tavuk eti ve tavuk suyu vardı. Haşlanmış yarım tavuk göğsünü elimle didikledim. Tavaya tereyağını koydum eritim. Üzerine domates salçasını ilave ettim kavurdum. Peşinden didiklediğim tavuk etini, karabiberi ve tuzu lave ettim. Malzemeyi hafif kavurduktan sonra ocaktan aldım. Resimde de göründüğü gibi, seramik fırın tepsisine haşladığım makarnayı yaydım ve üzerine kavurduğum tavadaki didiklenmiş tavuk etini yaydım. Bir çay bardağı dolusu tavuk suyunu gezdirdim ve 200°C derece fırında 15 dakika kızarttım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote