ev yapımı limonata 2 litre su 4 tane limon


Kolayından ev ilmonatası limon, toz şeker ve su ile yapılır. Limonata yapımı gayet kolay; limonun kabuğunun üst sarı kısmı limonataya koku ve renk versin diye, rendenin püre yapma gözünde rendelenir. Rendelenen limon ortadan ikiye bölünür ve limon sıkacağında veya elle sıkılır. Büyükce bir kaseye yeteri kadar soğuk su konur. Rendelenen limon kabuğu toz şeker ile iyice ovulur ki, rengi ve kokusu şekere geçsin. Ardından şekerle ovulmuş limon kabuğu kaseye ilave edilir ve çırpma teliyle güzelce şeker eriyene kadar karıştırılır. Şeker tamamen eridikten sonra, kase soğuması için buzdolabına kaldırılır. Soğuduktan sonra limonta tel süzgeçte süzülür ve istendiği zaman içmeye hazır hale gelir.

Kolay ev limonatasını nasıl yaptım? Dört tane limonun üst sarı kabuğunu kase içine rendeledim. Üzerine bir su bardağı toz şeker ilave ettim ve elimle güzelce şekerle kabuğu ovaladım. Bu işlemi bitirdikten sonra, dört tane limonu sıktım ve suyunu kasenin içine koydum. Üzerine iki litre soğuk su koydum. Aldım elime çırpma telini karıştırdım ha, karıştırdım. Şeker eridikten sonra kaseyi aldım buzdolabının içine koydum. Limonata soğuduktan sonra tel süzgeçten geçirdim ve sürahiye doldurdum. Süzgeçte kalan posayı çöpe attım ve limonatamı vakit buldukça serinletsin diye ekşi ekşi içtim. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote