arpa şehriye pilavı 15 dakikada pişer


Bu benim ekmekle yediğim arpa şehriye pilavı. Arpa şehriye pilavı veya salçalı makarna yaptığım zaman; şöyle soslu, moslu, sarımsaklı yoğurtlu katiyen ekmeksiz yemem. Sofrada bi sürü yemek olsa dahi, yönümü dönüp ağızıma sürmem. Bazen yıldızlı tatil köylerine işim düşer; açık büfe, ben makarna kuyruğuna takılırım. Çoğu zamanda sıra bana geldiğinde makarna biter. Bu da benim şansızlığım. Makarna kuyruğuna çocuklar düzülür, ilk sıralarda durmayı istemem. Bu sebele kuyruğun sonuna eklenirim, kuyruk bitiminde sıra bana geldiğinde gerçekten makarna biter.

Arpa şehriye pilavını güzel yaparım, denerseniz görürsünüz. Tencereye bir kaşık tereyağı ve iki kaşık zeytinyağı koyar ısıtırım. Üzerine de 1 su bardağı dolusu arapa şehriyeyi ilave ederim ve rengini alıncaya kadar (çehriyelerimi) seve seve kavurum. Üzerine de rendelediğim domatesi ilave eder, bir iki karıştırır, 2 su bardağı sıcak su ve 1 çay kaşığı tepeleme doldurduğum tuzu ilave eder, karıştırdıktan sonra kapağı kapatırım. Tencereyi bir defa köpük yapıncaya kadar fokurdatır ve ocağı iyicene kısarım. 15 dakika bitiminde ocağı söndürür, tencereyi 15 dakika yatıya bırakır ve sonunda pilavımı ekmekle yerim. Yalnız pilavı sıcak ekmekle yemeyi sevmem. Ekmeğim taze ve 3-4 saat beklemiş olacak, tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote