karadut şerbetini nasıl yaptım, bilen var mı


Karadut şerbeti, insanın yılda bir kez olsun tatması gereken bir lezzet. Lezzet ki ne lezzet, tarif edilmez tadılması gerekir. Karadut pekmezi, karadut reçeli, karadut marmeladı, karadut şurubu veya şerbeti karadutla yapılan enfes tatlardır. karadutun sadece pekmezini yapmadım. Diğer karadutla yapılan her şeyi (her yıl, karadut mevsiminde) yapıp tatmak kısmetim oldu ve olmaya devam edecek. Karadut şerbetini yapmak ustalık gerektirmiyor. Karadut dalından toplanan karadut meyvesi (yıkanmadan) doğrudan sıkılıp suyu içiliyor. Ya da karadut su ile haşlanıyor, soğutuluyor ve suyu çıkarılıyor. Karadut şerbeti yaparken su, şeker ilavesi ve miktarı tamamen sizin damak zevkinize kalmış. Arzu ettiğiniz şekilde karadut şerbetinizi hazırlayabilirsiniz.

Karadut şerbetini nasıl yaptım? Bir kilo dalından koparılmış karadutu tencereye koydum. Üzerine bir litre su ve bir su bardağı dolusu şeker koydum, karıştırdım. Tencere kaynamaya başlayınca ocağı kıstım, ağır ateşte karadutu 20 dakika haşladım. Süre bitiminde ocağı söndürdüm ve tencereyi soğumaya bıraktım. Tencere soğuduktan sonra, karadutu tel süzgece döktüm ve elimle mıncıklayarak suyunu çıkardım. Çıkan suyu şişeye koyduktan sonra buzdolabına kaldırdım. Şimdi ise, gidip gelip içiyorum. Bazı insanlar, güzelim karadut şerbetinin tadını bozmak için; ellerinden geleni esirgemiyorlar. Örneğin; şerbete aroma vermek adına vanilya, tarçın ve diğer aroma verici sıvıları katıyorlar. Sakın siz siz olun, güzelim karadut şerbetinin tadını bozmayın. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote