kolay kanat kızartması


Tavuk kanadı kızartması yapmanın binbir çeşit yolu ve yöntemi var. Tavuk kandı sade veya soslu olarak tavada, ızgarada, mangalda, fırında ya da tencerede, sulu veya susuz olarak pişirilir. Sözünü ettiğim bu yöntemlerle tavuğa ait bütün et ürünleri pişirilebilir. Tavuk ürünleri arasında en çok ilgi gören tavuk kandıdır. Tavuk kanadı üç kısımdan oluşur. Birinci kısım kanat ucudur, kanadın en uç kısmıdır. İkinci kısım ise kanat ortasıdır. Kanat ucu ile kanat kökü arasındaki düz kısımdır. Üçüncü kısım ise, kanat köküdür. Resimde gördüğünüz kolay yöntemle kızartılmış kanat ortası ve kanat köküdür.

Kolay kanat kızartmasını nasıl yaptım. Sos tavası olarak kullandığım, yarısını doldurduğumda 1,5 su bardağı sıvı yağ alan tavamı ocağın üzerine koydum ve içindeki yağ kızgın hale gelene kadar ısıttım. Öncesinden yıkayıp ve güzelce süzdüğüm kanatları tavaya doğrudan (sosa yatırmadan) koydum. Yağ içerisinde kanatlar fokurdayarak pişmeye başladığında saata baktım ve 10 dakika süre ile tavuk kanatlarını kızartıp ocaktan aldım. Ardından, domatesli pirinç pilavı, çoban salata ve bol köpüklü ayran eşliğinde sofraya koydum. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote