kolay samsa tatlısı, nasıl yapılır?


En kolay samsa tatlısı, hazır milföy yapraklarından yapılır. Bildiğiniz gibi, milföy yaprakları yağlı hamurdur. Fırına girdiği zaman hamurun özelliğinden dolayı, milföy yaprakları kendi içinden kat kat açılır ve kızarır. Kızaran milföy yapraklarının kıtırlığı ve şerbet çekme özelliği sayesinde, müthiş lezzette çeşit çeşit tatlısı yapılır. Elbete, milföy hamurunu kendiniz yapabilirsiniz. Eğer elinizde beş yıldızlı tatil köylerinde şeflik (pasta şefi) yapabilecek belgeniz varsa, sizin için sorun olmaz. Katmer hamuru yoğuruyormuşcasına milföy hamurunu kolaylıkla yoğurabilirsiniz. Hatta kendiniz yoğurmaz, personeliniz yerinize bu işi yapar. Değilse, marketlerdeki dondurulmuş milföy yaprakları ne güne duruyor.

Milföy yapraklarından kolay samsa tatlısı nasıl yaptım. Resimde görünen tatlı için altı tane milföy yaprağı kullandım. Önce dondurucudan çıkardığım yaprakları, çözdürdüm. Ardından tezgaha az un serptim ve yaparakları merdane ile açarak birazcık büyülttüm. Sonra, açtığım yaprakların içine hiçbir şey koymadan zarf gibi kapatım. Hafif yağladığım fırın tepsisine dizdim. Bir yumurta sarısını az su ile incelttikten sonra, fırça ile milföy yapraklarının üzerine sürdüm. Tepsiyi önceden 180°C dereceye ısıttığım fırına sürdüm ve kızarttım. Ardından önceden, bir ölçü şeker, bir ölçü su ve çeyrek limon suyu ile hazırladığım şerbeti (yani ılık şerbeti) üzerine döktüm. Soğuduktan sonra üzerine bolca ceviz içi koydum ve tek tek yedim. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote