yalancı haluj kıymalı yoğurtlu soslu


Bir yemeğin gerçeğini yapamamanın verdiği eziklik ile sahtesini yapar, üzerinede yalancı damgasını basar, oturur yeriz. Bu konuda çok mahiriz. Nette ararsanız, ipe sapa gelmez bi sürü yalancı tarife rastlarsınız. Yalancı su böreği, yalancı kazandibi, yalancı profiterol, yalancı tavuk göğsü, yalancı ekler pasta, yalancı burger, yalancı boyoz, yalancı işkembe çorbası ve daha niceleri. Yemeğe yapıştırılan yalancı tanımıda bir garip ama, olsun. Sanki yemek yalan söylemeyi alışkanlık haline getirmişte, yalancı olmuş. Bu yalancı sıfatı ile anılan çoğu yemekleri, televizyonlarda şovmen aşçıların yapıyor olması da başka gariplik.

Haluj'u (çerkez mantısı) birileri içini doldurup kapatıyordu, ilgimi çekti. Haluj'un nasıl yapıldığına dair bilgiden ziyade; bazı örme teknikleri kullanılarak, hamurun çeşitli şekillerde kapatılmasını hayranlıkla seyrettim. Boş vaktimde aklıma düştü, bilinen mantı hamuru yoğurdum. İçerisini doldurmak için kymalı iç hazırladım. Hamuru yufka açtım ve su bardağı ile kestim. Kestiğim parçaların içini kıyma ile doldurdum. Sıra kapatmaya geldi, başladım haluj'u kenarlarından örmeye. Bir, iki derken dördüncü kapatmamda işi çözdüm. Yaptığım mantıları haşladım, yoğurtladım, üzerine sos gezdirdim ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote