1 yumurtalı pirinç pilavı, yaptım oldu


Pekte alışık olunmadık pilav çeşiti, yumurtalı pilav. Yumurta ve yumurtalı yemekleri sevenler için müthiş bir lezzet. Çin de insanlar bu pilava bayılıyormuş. Yumurtalı pilavım, Çin usulü sebzeli tavuk ve yumurtalı pilavla yakından uzaktan akrabalığı yoktur. Tamamen kendi damak zevkime göre yapıp yediğim pirinç pilavı. Bu pailavı yaparken hiçbir tariften esinlenmedim. Bir gün pilav yapmak istedim, aklımdan yumurtalı pilavın hoş olabileceği geçti. Üşenmedim, kalktım yaptım ve sonrasında bu yemek bende alışkanlık yaptı. Ara sıra yapar, yerim. Ayrıca, yoğurtlusuna da bayılırım.

Çoğu insan küçük ölçülü yemek yapamaz, ben ise (övünmek olmasın) bu iş uzmanıyım. İşte bu yemeğimi yapmak için; yapılabilecek en az malzeme kullanarak yaptım. Nasıl mı yaptım? Bir çay bardağı pirinci bulanık suyu gidinceye kadar yıkadım ve süzdüm. Tavaya üç kaşık zeytinyağı koydum, bir küçük soğanı doğradım ve kavurdum. Üzerine pirinci ilave ettim kavurdum. Yarım domatesi rendeledim, kattım ve kavurdum. Üzerine iki çay bardağı kaynar su ve bir çay kaşığı tuz koydum, bir iki dakika fokur fokur kaynattım. Ardından pilavın ortasına yumurtayı kırdım ve üzerine az tuz serptim. Kapağı kapadım en kısıkta suyunu çekene kadar pişirdim, dinlendirdim ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote