etli mantar kavurması istiridye


En çabuk hazırlanan ve iştahla yenilen yemek, mantar kavurmasıdır. Yenilebilir mantarların her çeşit yameği yapılır. Kırmızı etli, tavuk etli mantar yemeğinin yanında, etsiz olarak tek başına yağ ile kavrulur ve tuzla tatlandırılarak yenir. Mantar sote yapmak için, canınızın istediği malzeme ve baharatları kullanarak mantar sote yapabilirsiniz. Koyun tavaya yağı, doğrayın soğanı, biberi, sarımsağı, domatesi sıra ile kavurun. Üzerine istediğiniz mantar çeşiti bütün, ya da doğrayarak ilave edin, suyunu çekinceye kadar kavurun. Ardından ocaktan alın, istediğiniz baharatları (karabiber, pul biber, kimyon) katın, karıştırın oturun yiyin. Bu kadar kolay, yaparsınız.

Gördüğünüz mantar kavurmasını şöyle yaptım. Pazardan bir poşet 1.5 kilo istiridye manatarı aldım. Bu mantarın çeşit çeşit (istiridye mantarı, kavak mantarı, kayın mantarı, kulak mantarı, et mantarı, ağaç mantarı, ya da yaprak mantarı gibi) adı var. Mantarın güceneceğini sanmam; bu isimlerden hangisi hoşunuza giderse yemeğinize o ismi verin gitsin. Ne ise, dolapta bir parça biftek vardı, doğradım. Mantarın yarısının sert olan kök kısmını kesip attım. Diğer taraflarını da irice doğradım. Tava içinde zeytinyağında önce eti, sonra mantarı suyunu çekene kadar kavurdum. Üzerine tuzunu, karabiberini attım, karıştırdım ve oturup yedim. Bu kadar kolay.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote