Tereyağlı Pastırmalı Yumurta Tarifi


Tereyağlı pastırmalı yumurta pişirmek çok kolay, pişirmesini bilene. Bilmeyenler de tereyağlı pastırmalı yumurta pişirebilir. Bilenlerle tek farkı; yumurtayı yerken dişlerinizin arasında ezilirken, doğal kauçuk gibi gırç gırç yapmasından belli olur. Hele de yumurtayı ısıyı görünce; çabucak suyunu kaybedip kuruyan sucuk, pastırma gibi malzemelerle pişirmek tamamen bir olaydır. Olsun, zamanımızda bahane ve olmazlar hariç, herbir şeyin çözümü var. Yumurta pişirirken kuruyan malzemeleri kendi suyunda tutmak, çok kolay. Alta ki satırtlarda tereyağlı pastırmalı yumurtayı nasıl pişirdiğimi okurken, konu hakkında bilgi bulacaksınız.

Resimde görünen orta pişmiş  tereyağlı pastırmalı yumurta yemeğini bir yumurta, birkaç dilim pastırma, bir kaşık tereyağı, iki kaşık sıcak su ve az tuz kullanarak (tavada ağzı kapalı olarak)  pişirdim. Nasıl mı yaptım? Tavada yağı erittim, üzerine pastırmayı koydum hafif alt üst ettim, iki yemek kaşığı üzerine sıcak su ilave ettim ve kapağını kapadım. Suyu kendine karar gelince, yumurtayı kırdım ve dağıttım. Üzerine tuz serptim ve tekrar kapağı kapadım. Yumurtayı orta pişmiş sevdiğimden, o kıvamı bulunca ocağı söndürdüm. Tavayı önüme koydum afiyetle taze ekmekle banarak, yedim ha yedim. İsteseydim yumurtayı bütün bırakırdım, bu sefer yumurtanın kafası karışsın  diye böyle pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote