sarımsaklı fesleğenli yer fıstıklı makarna


Geçenlerde mahalle pazarından bir küçük saksı fesleğen aldım ve mutfak penceremin önüne koydum. Sabah akşam suluyorum, mübarek uzadıkça uzadı, yaprakları el gibi büyüdü. Fesleğenimle pesto soslu makarna yapıp yiyeceğim aklıma gelmezdi, onu penceremin önüne yeşilliği için koymuştum. Dün öğle vakti, canım pesto soslu makarna çekti, durup dururken. Hiç çekmezdi, ne oldu bilmiyorum. Bir saksıya baktım, birde içinde duran fesleğenime, kıyamadım. Boğazımın baskısına da dayanamadım, aklımın gösterdiği yoldan giderek, malum kavşakta buluştum. Kimlen, fesleğenimin yapraklarıylan.

O hızla makarna suyunu koydum, fesleğenimden beş yaprak kopardım. Bir avuç yer fıstığının kabuklarını temizledim. Makarna suyu kaynadı, tuzunu attım karıştırdım ve makarnayı üzerine ilave ettim. On beş dakika bitiminde makarnayı ocaktan aldım ve süzdüm. Robotun içine önce yer fıstıklarını koydum çektim. Ardından iki diş soyulmuş sarımsağı ve fesleğen yapraklarını çektim. En son, yeteri kadar zeytinyağı, tuz ilave ettim ve bir güzel çektim. Hazırladığım sosu, tencerede duran makarnanın üzerine boca ettim, güzelce karıştırdım. Aldım tabağımı sol elime, yükledim makarnayı, oturduğum yerde yedim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote