sebzeli tavuklu yumurta nefis


Sebzeli tavuklu yumurta: En en en sevdiğim yemeklerimden biri, tavuklu yumurta. Niye sevmiyeyim ki, ben icat ettim. Büyüklerim yaramazlık yaptığımda; heey! hey! otur bakim, icat çıkarama lafına karşılık buldum, tavuklu yumurta yemeğimi. O gündür, bu gündür, yapar yapar yerim. Hiçte usanmadım valla. Dondurucuda her daim tavuk göğsü etim, streçe sarılı beni bekler. Tavuk budunu yemeklerde bir türlü sevemedim neyse, ağızıma aldığımda kayganlık hissi verir. Uzatmak işi, bize göre değil tadında keselim.

Bir parça tavuk göğsünü küçük küp küp doğrarım. Daha doğrusu eti bıçakla kıyarım. Yağ içinde tavuk etini, soğanı, bir diş sarımsağı, sivri biberi, minnacık domates ve biber salçasını ve domatesi kavurdum. Üzerine biraz karabiber, pul biber, tuz, iki kaşık sıcak su koyar, karıştırrım. Üzerine koyduğum suyun bir kısmı buhar olur kaçar, kalanı tavadaki malzemelerle karar hale gelince, yumurtayı kırar, çatalla şeklini bozar ve kuş gözü kadar tuz serperim. Beyazı pişince var ya, sıcak olmayan taze ekmeğimle..  nokta.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote