250 gr. et ile sebzeli et kavurması enfes!


250 gr. et ile sebzeli et kavurması veya sote: Domatesli, biberli, soğanlı kolay et kavurma'yı kurbanın etiyle yaptım. Allah kabul etsin, ortaklaşa dana kurban ettik. Kurban etini paylaşıp eve ulaştıktan epey bir zaman sonra bu yemeği yaptım. Kendimce etin yumuşak olduğunu sandığım bölgelerinden bir parça et kestim ve 250 grama tamamladım. Önce eti kuşbaşı doğradım, bir tabağa koydum. Ardından, bir domatesi soydum yemeklik doğradım. İki sivri biberi, halka doğradım. Bir soğanı da yemeklik doğradım. Ketılda yemeğe koymam için su ısıttım.

Tavanın içine üç kaşık sıvı yağ koydum, eti ilave ettim. Et suyunu salıp, çekinceye ve hafif pembe renk alana kadar kavurdum. Peşinden soğanı, sivri biberi ilave ettim ve soğan şeffaflaşıncaya kadar kavurdum. Üzerine domatesi, az karabiber , pul biber, tuzu ilave ettim ve domatesin diriliği gidinceye kadar kavurdum. Ardından, malzemelerin üzerini tamamen kapatacak miktarda sıcak su koydum ve tavayı bir defa kaynattım. Kapağını kapadım iyice kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote