saplı pazı yemeği


Bilirsiniz; pazı kalın saplı olursa, yemeği yapılırken kalın sapları kesilir ve başka bir yemek yapımında kullanılır. İnce saplı pazılar için böyle bir işlem yapılmaz. Pazı temizlenir, yıkanır ve yemeği yapılır. Kalın saplı pazının sapları kesilirse, iki dememet pazı yerine üç demet pazı kullanılır. Bir demet kalın saplı pazı, sapları ile pişirildiğinde üç porsiyon pazı yemeği çıkar. Burada önemli olan, pazının kalın sapı çok ince doğranmış olması gerekir. Pazının kalın sapı yaprağı ile birlikte çok ince doğranabilir. Ya da, pazının sapı kesilir ve uzunlamasına ikiye veya üçe bölünerek küçük küçük doğranır.

Saplı pazı yemeğini nasıl yaptım? Bir demet kalın saplı pazıyı tek tek yıkadım ve suyunu süzdüm. Ardından avcuma sığacak sayıda (sapları önde olacak şekilde) pazıyı aldım, kesme tahtasına yatırdım. Önce saplarını 1-2 mm. irilikte ince ince doğradım. Yaprak kısmını ise 1.5-2.0 cm. genişlikte doğradım. Tencerede 5 kaşık zeytinyağında sıra ile doğradığım bir soğanı, bir çay kaşığı salçayı kavurdum. Üzerine bir su bardağı sıcak su, bir çay kaşığı tuz, doğranmış pazı, bir yemek kaşığı yıkanmış pirinci koydum ve karıştırdım.

Pazıyı tencerede diriliği gidinceye kadar karıştırdım. Diriliği giden pazıyı bir defa yüksek ateşte fokurdattım ve tencere kapağını kapadım. Peşinden ocağın düğmesini en sola döndürerek ateşi tamamen kıstım. Tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm ve bir süre bekledikten sonra yemeği sofraya koydum. Pazı yemeğimi 1 yemek kaşığı tepelice doldurduğum pirinçle yaptım. İsterseniz pirinç yerine pilavlık bulgur ile de yapabilirsiniz. Önemli olan, yameğe salça ilave ederken ölçüyü kaçırmamanızdır. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote