tavada ıslak kek 30 dakikada hazır


Tavada ıslak keki kim sevmez? Tavada ıslak kek ailemizin en favori kekidir ve bir tane yumurtayla sıklıkla yapılır. Islak kekin her çeşitini yaparız, bu tarifte elmalısını yaptık. Islak kek malzemelerim şöyle: bir yumurta, bir çay bardağı süt, 2 yemek kaşığı ayçiçek yağı, bir çay bardağı şeker, bir çay bardağı un, bir paket kabartma tozu ve 1 paket vanilya. Karamel malzemesi: 1 tatlı kaşığı (20 gr.) tereyağı, 2 yemek kaşığı toz şeker, 2 yemek kaşığı su ve bir tane elma.

Tavada ıslak keki nasıl yaptım? Önce 19-20 cm. ölçüsünde kapaklı teflon tavaya 2 yemek kaşığı toz şeker, 2 yemek kaşığı su koydum ve yüksek ateşte karamelize ettim. Ardından 1 tatlı kaşığı tereyağını koydum ve karıştırdım. Peşinden kabuğu soyulmuş ve dilimlenmiş elmaları dizdim. Bu işi tamamladıktan sonra; bir kap içine kekin yaş malzemelerini koydum ve çırptım. Ardından kuru malzemeleri ilave etim, çırptım ve elma dilimlerinin üzerine boşalttım.

Tavayı ocağın üzerine koydum, ateşi tamamen kıstım ve tava kapağını kapattım. Arada sırada kapakta biriken su damlacıklarını bir bezle sildim ve keki 25 dakika pişirdim. Süre bitiminde kürdanı soktum ve kekin durumuna baktım. Kürdan üzerinin temiz olduğunu gördüğümde keki ters çevirerek 5 dakika daha pişirdim ve ocaktan aldım. Aldığım keki tel ızgara üzerine koydum ve soğumaya bıraktım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote