yoğurtlu yeşil biber aşı yemeği


Ivır zıvır yemekler arasında yoğurtlu sivri biber aşı yemeği, yeşil biberle yapılan farklı bir tattır. Biber aşı sade yenilebileceği gibi, sarımsaklı yoğurtlada yenilebilir. Biber aşı yapımında yemeklik yağ, soğan, salça, sivri biber, pirinç, su ve tuz kullanılır. Yemeği daha da tatlandırmak adına domates, karabiber, pul biber veya daha başka tatlandırıcılar kullanılabilir. Sonuçta yemeği kendimize yapıyoruz, damak tadımıza uyan her çeşit malzemeyi rahatlıkla kullanabiliriz.

Biber aşı yemeğini nasıl yaptım: 150 gr. tatlı sivri biberi kuşbaşı, bir küçük soğanı yemeklik doğradım. Bir küçük domatesi de rendeledim. Bir çorba kaşığını normal şekilde doldurduğum pirinci ise, yıkadım ve süzdüm. Kapaklı bir tavaya 3 çorba kaşığı zeytinyağı koydum, ısıttım. Üzerine sıra ile soğan, salça, domates, biberi koydum ve kavurdum. Ardından pirinç, 1 su bardağı sıcak su, 1 çay kaşığı tuz koydum ve karıştırdım. Tavayı bir defa fokurdattım ve kapağını kapadım. Ateşi iyice kıstım, yemeği 20 dakika pişirdim ve ocaktan aldım. Sarımsaklı yoğurtla servis ettim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote