donmuş patlıcandan karnıyarık yaptım oldu


Donmuş patlıcandan karnıyarık yaptım oldu. Yazdan derin dondurucuya kızartıp attığım patlıcanı çıkardım, çözdürdüm. Patlıcanlar ufaktı olsun. Tecereye dizdim ve ağızlarını açtım. Hazırladığım kıymalı iç harcı tıka basa doldurdum. İç harçta kullandığım malzemelerin (maydanoz hariç) alayını dondurucudan çıkardım. Tencereye 1 bardak salçalı sos ilave etim ve karnıyarığı ocakta ağır ateşte 25 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm. Tavsiye ederim şahane oldu.

7 küçük boy patlıcanı kendi halinde dolapta çözdürdüm. Tavada 3 kaşık zeytinyağında 150 gr. kıymayı kavurdum. Üzerine sıra ile doğradığım soğanı, sarımsağı, sivri biberi ilave ettim kavurdum. Peşinden iki kepçe dolusu rendelenmiş domatesi, karabiber, pul biber, kimyon ve tuzu ilave ettim karıştırdım. Domates suyunu çekince, ocağı kapattım, tavaya maydanozu ilave ettim ve karıştırdım. Harcı patlıcanların içine doldurdum. Kasede 1 tatlı kaşığı domates salçası, az tuz ve 1 su bardağı sıcak suyu karıştırdım. Ardından tencereye döktüm ve üzerine 2 kaşık zeytinyağı gezdirdim. Tencerede yemeği kısıkta 25 dakika pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote