tuzlama işkembe çorbası deneyin


Tuzlama işkembe çorbası yaptım: Marketten temizlenmiş ve kare kare kesilmiş bir paket işkembe aldım. Düdüklüye yeter miktarda su koydum ve işkembeyi yumuşayıncaya kadar (40 dakika) haşladım. Kasenin içine bir kaşık un, bir yumurta sarısı, yarım limon suyu ve az miktarda içme suyu koydum güzelce çırptım. Yaptığım bu terbiyenin içine tencereden bir kepçe işkembe suyundan koydum, karıştırdım. Ardından tencereye boşalttım.

Tenceredeki işkembeyi bir taşım kaynattım ve ocağı söndürdüm. En son, çorbanın tuzunu ayarladım. Tavaya bir kaşık tereyağı koydum. Isınınca içine bir tatlı kaşığı toz tatlı biber ilave ettim ve biberi kavurdum. Kavurduğum biberi tencereye boca ettim. Bir iri diş sarımsağı tuz ile ezdim. Üzerine yeter miktarda üzüm sirkesi koydum karıştırdım. Tencereden bir tabağa çorba doldurdum, üzerine sarımsaklı sirke gezdirdim ve oturup afiyetle içtim. Şahane olmuş, deneyin derim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote