kendi suyunda donmuş patlıcan yemeği


Kendi suyunda donmuş patlıcan yemeği, muhteşem lezzet. Derin donurucuda sakladığım, üç poşet taze patlıcanın son poşetini, patlıcanın kendi suyu ile pişirdim. Sonuç mükemmel mi, mükemmel oldu. Daha önce kendi suyu ile çok sebze yemekleri yaptım. Hatta, taze patlıcanı da kendi suyu ile pişirdim. Ne var ki, donmuş patlıcanı kendi suyu ile pişirmeyi hiç denememiştim. Deneyecek olanlara tavsiye ederim, pişman olmazsınız.

Kendi suyunda donmuş patlıcan yemeğini nasıl yaptım: Dondurucudan, bir poşet doğranmış (yarım kilo) patlıcanı çıkardım. Poşetinin üzerine su tuttum ve patlıcanı kalıp gibi çıkarıp tencereye koydum. Üzerine 5 tane küçük soğanı soydum, ikiye böldüm koydum. Peşinden bir iri domatesi, 3 tane köy biberini, 4 diş sarımsağı kuşbaşı doğradım tencereye ilave ettim. Malzemelere yeter miktarda karabiber, pul biber, kimyon ve tuz serptim. En son 5 çorba kaşığı zeytinyağı gezdirdim, tencereyi kapattım. Ağır ateşte soğanlar iyice yumuşayıncaya kadar pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote