evde pastırma yapımı


Evde kıymadan pastırma yapımı, bir düşünceden ortaya çıktı ve yaptım. Pastırmayı çok severim, pastırmanın tadını iyi bilirim. Bir zamanlar Kayseri'de zaman geçirdim. Pastırma, sucuk ve çemen'in kalitesinden anlarım. Şimdilerde herşeyin tadı değiştiği gibi, pastırma ve sucuğun da tadı onlara uydu. Uzun zamandır evde sucuğu kendim yaparım ve sucuk işini çözdüm.

Kendime kendime sordum; sucuk yaptığıma göre, neden pastırma yapmıyorum? Sorumu haklı buldum ve pastırma konusunu araştırmaya başladım. Pastırma yapımını araştırdıkça, piyasadaki pastırmanın neden damak tatdıma uygun olmadığını anladım. Bir kez daha kendimi haklı çıkardım ve kıymadan pastırma yapmaya karar verdim. İlk denememi yaptım, konu ile ilgili notlar aldım.

Kıymadan pastırma yapmak, et ile pastırma yapmaktan daha kolay. Pastırmada tuz konusu önemli bir sorun. Zaten pastırmaların kalitesizliği, pastırma yapanların tuz ayarını tutturamadıklarından kaynaklı. Birde bunun üzerine etin kalitesi girince, pastırma işi şansa kalmış. Sucukta böyle bir sorun yok. Sucuk harcını, dilediğim gibi damak tadıma uygun hazırlayabiliyorum. Bunun içerisinde sucuğa katacağım yağ miktarı dahil.

Bir tarihte chorizo sucuğu yaptım ve oldukça başarılı oldum. Pastırma harcını baharatsız chorizo sucuk harcı gibi yaparsam, on numara pastırma yapmış olurum. Üsteki fotoğraf kıymadan pastırma yapımı için ön hazırlıktı. Kıymadan yaptığım pastırmayı 15 gün içinde yenecek duruma getirdim. Tadanlar hayret ettiler, beğendiler ve sonuçtan memnun kaldım. Bu deneyimimden sonra, kıymadan değil et parçalarından pastırma yapacağım. Yok daha neler demeyin. İcat çıkarmak genlerimde var, napiyim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote