kuzu yüreği tarifi


Kuzu yüreği tarifim yüreğin kavrulmasıyle ilgilidir. İhtiyacım olduğu kadar kuzu yüreğini alır, doğrar ve sotelerim. Kuzu yüreği yemekleri arasında kuzu yüreği yahnisini, kuzu yüreği ızgarasını, kuzu yüreği kavurmasını ve kuzu yüreği şişini sayabiliriz. Kuzu yüreğini tavada kavururken soğan, yeşil biber ve domates kullanırım. Domatesin olmadığı zaman ise, çok az miktarda domates salçası aynı işi görür. Yüreğin damarlarını ve fazla yağlarını alır ve geriye kalan kısmını kuşbaşı doğrarım. Yüreği yıkamak gerekmez, kağıt peçete ile kurulamak yeterlidir.

Kuzu yüreğini nasıl kavurdum: İki tane kuzu yüreği aldım, damar ve fazla yağlarını ayıkladıktan sonra doğradım. Tavaya iki kaşık sıvı yağ koydum ve yüreği kavurdum. Peşinden sıra ile doğradığım bir tane soğanı, iki sivri biberi ve bir iri domatesi kavurdum. Ardından yemeği karabiber, pul biber ve tuz ile tatlandırdım. Tavayı bir defa fokurdattım ve kapağını kapadım. Bu sırada ocağı iyice kıstım. Yüreği kısık ateşte domatesin suyu çekilinceye kadar pişirdim ve ocaktan aldım. Yemeğin pişmesi 15 dakika sürdü ve şahane yemek oldu.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote