şeker otu şerbeti nasıl yapılır

Stevia, şeker otu şerbeti nasıl yapılır? Yıllardır (toz, kesme vs.) şeker kullanmam. Şeker yerine bazen içecek ve yiyeceklerde şeker otu kullanıyorum. Üstteki resim kendimin hazırladığı şeker otu şerbetinin görüntüsüdür. Şeker otu kullanımı ile ilgili pek çok bilgiye (internet ortamında) google aracılığı ile ulaşılabilir.

Şeker otundan şerbet yapımını kendi deneyimlerim sonucunda öğrendim ve şimdilerde öğrendiğim tarifle şeker otu şerbeti yapıyorum. Şekeri uzun zamandır beslenmemden çıkardım. İçeceklerde ve yiyeceklerde şeker kullanmam. Şeker otunu ise, bazen tatlı yapımında kullanırım.

Deneme yanılma yöntemi ile ağız tadıma uyan şeker otu şerbeti kullanarak bir çeşit tatlı yapmayı başardım. Tatlı isteğim olduğu zamanda o tatlıyıa yaparım ve severek tüketirim. Sevdiğim tatlıyı yapmak için şeker otu şerbetine ihtiyaç duyarım. Bir çok yöntem deneyerek şeker otundan şerbet yaptım.

En başarılı olduğum şeker otu şerbet tarifimi sizlerle paylaşıyorum. Tarifim şöyle; kurutulmuş şeker otu yapraklarını elektrikli kahve değirmeninde öğütün ve 4 gramını bir kaseye koyun. Üzerine 200 ml. ılık su ekleyin, ağızını kapayın ve 24 saat oda sıcaklığında bekletin.

24 saat beklettiğiniz şeker otu kavanozu açın ve tülbent yardımıyle süzün. Süzdüğünüz şerbeti başka bir temiz kavanoz veya kaba alın, ağızını kapayın, buzdolabında saklayın. Şeker otu şerbeti uzun süre saklanmaz. Şerbeti ihtiyaç duyduğunuzda hazırlayın ve 1-2 gün içinde kullanın.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote