tavada airfryer patates kızartması

Evde teflon tavada airfryer patates kızartması nasıl yapılır? Mutfağınızda airfryer aleti yoksa, bu aletin yaptığı patates kızartmasını aratmayacak şekilde, aynı işi (ocak üzerinde) teflon tavada yapabilirsiniz. Yapmanız gereken ne miktarda patates kızartacağınıza karar vermektir.

Diyet yapanlar, sağlıklı beslenenler veya mevcut kilosunu sabit tutmak isteyenler; çok az yağ kullanarak airfryer aletinde yapılan patates kızartmasını teflon tava ile ocak üzerinde kolaylıkla yapabilir. Üstteki resimde gördüğünüz patates kızartmasını ocak üzerinde teflon tavada yaptım.

Önce 300 gr. patatesi soydum ve kafama göre dilimledim. Dilimlediğim patatesleri bir kaba koydum ve üzerini kapatacak miktarda çeşme suyu ile doldurdum. Patates dilimlerini su içinde bir saat beklettim ve suyunu süzdüm. Ardından dilimleri temiz bir bez arasına koyarak kuruladım.

Teflon tavaya bir çorba kaşığı zeytinyağı ve patates dilimlerini koydum. Ocağın büyük gözünü yaktım, orta ateşe ayarladım ve teflon tavayı üzerine oturttum. Tavayı arasıra sallayarak patates dilimlerini 15 dakikada kızarttım. Bu süreyi 20 dakikaya çıkarırsanız daha kıtır patates dilimlerini kızartmış olursunuz. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote