kilo koruma diyeti

Kilo koruma diyeti nasıl yapılır? Bir şekilde diyet yaparak kilo verdiniz ve ideal kilonuza ulaştınız. Bundan sonrası yapmanız gereken, kilo almamak ve kilonuzu korumak için günlük beslenmenizi ayarlamaktır. Diyet sırasında bir diyetisyenden yardım almış olabilirsiniz ya da kendi çabalarınızla fazla kilolarınızdan kurtulmuş olabilirsiniz. Bu iş diyetin en kolay tarafı. Zor tarafı ise, diyet sonrası kilonuzu nasıl koruyacağınızla ilgili. Eğer kendinizi iyice tanır ve günlük olarak neler yiyebileceğinizi iyi hesap ederseniz kilo almazsınız.

Konu ile paylaşacaklarım kendi deneyimlerimdir. Size uyup uymayacağını bilemem, bildiğim tek şey kilo korumamda izlediğim yol bana çok iyi geldi. 114 kilodan 73 kiloya düştükten sonra diyetimi sonlandırdım. On altı ayı aşkın bir süredir kendime uyguladığım günlük beslenme düzenimle yaşamıma devam ediyorum ve kilom 73 Kg. ila (arada bir kaçamaklar yaparak) 75 Kg. arasında gidip geliyor. Kilomdaki bu gidip gelmeler kendi kontrolümde olduğundan, bu sapmaları 3-4 gün içerisinde düzeltebiliyorum.

Diyet sonrası beslenme düzenimin nasıl olacağına karar vermek için, kendimi iki aya yakın gözlemeye başladım ve not tutum. Uyku, açlık, tükettiğim gıdalar ve miktarları, kilo artışı gibi konular. Diyetimde ve diyetim sonrası şekerli ürünleri hiç tüketmedim. Diyetimde yasaklı olan her çeşit gıdayı (şeker hariç) diyet sonrası belirli ölçüde tüketmeye başladım. Gözlemim sonrasında kendime bir beslenme düzeni kurdum ve beslenmeme düzenimi şu an sürdürüyorum. Halimden ve beslenme düzenimden fazlasıyle memnunum, kilo alma derdimden kurtuldum.

Korana öncesi sabah yürüyüşleri ve evde hafif spor yapardım. Korona ile birlikte bu alışkanlıklarımı bıraktım. Evde vakit geçiririm, bir işte çalışmam. Hal böyle olunca fazla kaloriye ihtiyaç duymam. Günde iki öğün beslenirim. İkinci öğünümü yaptıktan sonra kesinlikle su, çay, kahve dışında bir şey tüketmem.
Öğünlerimde toplam 80 gr. ekmek tüketirim. Yani; birinci öğünümde 40 gram, ikinci öğünümde 40 gram. İlk öğünümde tek yumurtayı tereyağlı veya haşlanmış olarak tüketirim. Yanına mevsimsel sebze, zeytin, peynir koyarım.

İkinci öğünümde 100 gr. ila 130 gr. arası (et, balık, tavuktan birini) tüketirim. Yine ikinci öğünümde 150 gr. sebze yemeği tüketirim. İkinci öğünümde çoğu zaman ekmek yerine makarna veya pilav (pirinç, bulgur) tüketirim. 100 gr. Kuru makarnayı haşlar, soslar ve öğünüme eklerim. Bazen bir patatesi dilimler 1-2 kaşık yağda kızartırım. Dönüşümlü olarak ikinci öğünümde kuru bakliyat yemekleri tüketirim ve bu yemekler 150 gramı geçmez. Elimden geldiğince öğünlerime mevsimsel salata koyarım.

Sık olmasada ara sıra günde bir kez tatlı (elma, portakal, muz) meyve tüketirim. Karpuz, üzüm, incir gibi tatlı yiyeceklerden tadımlık tüketirim. Kek, pasta, börek, baklava, çikolata gibi yiyecekleri zorda kalmadığım (davet, özel günler haricinde) sürece yemem. İnsana en fazla kilo yaptıran yiyeceğin ekmek tüketimi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ekmeğin tam buğdayı, kepeklisi, beyaz unlusu, ekşi mayalısının hiç mi, hiç farkı yok. Bu gerçeği bildiğimden dolayı, ekmek çeşiti tercihim yok. Her çeşit nişastalı sebze, bakliyat bence ekmek yerine geçer.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote