kilo nasıl sabit tutulur

Verilen kilo nasıl sabit tutulur sorusunun yanıtını, deneme yanılma yöntemiyle kendi kendime buldum. 1.5 yıldan fazla zamandır beslenme düzenimi değiştirdim. Altı ay çeşitli diyet denemelerimle 41 kilo verdim ve diyet programımı sonlandırdım. Sonlandırmamın ardından verdiğim bu 41 kiloyu nasıl geri almamalıyım derdi ile başka bir diyete başladım, düşük karbonhidratlı diyet.

Düşük karbonhidratlı diyet, günlük karbonhidrat alımını 130 gramın altında tutmak olarak biliniyor. Diyete 114 kilo ile başladım ve 73 kilo ile diyetimi sonlandırdım. Diyetimin ardından 1.5 yılımı geride bıraktım ve hala 73 kilomu sabit tutuyorum. Gün içinde iki öğün besleniyorum. Sabah 9.00 ve öğleden sonra 15.00 beslenme saatlerimdir.

Genellikle akşam 22.00 da uyurum ve sabah saat 06.00 da kalkarım. Önceleri sabahları kalktıktan sonra 1 çorba kaşığı elma sirkesi ile 1 su bardağı suyu karıştırır içerdim. Öğrendim ki, sirkeli su bedene tek faydası enerji vermekmiş. Bu bilgiye ulaştıktan sonra, sabahları sirkeli su içmekten vazgeçtim. Gün içinde susamanın dışında su içmem. Günlük çay, kahve tüketimim bir litreyi geçmez.

Her öğünde ekmeğin çeşiti (beyaz, kepekli, tam buğday) fark etmez, 40 gr. ağırlığında bir dilim ekmek tüketirim. Ekmek yediğimde yanında pilav, makarna yemem. Her öğünümde mutlaka bir sebze yemeği bulunur. Sebze yemeğimi ölçer ve 150 gramı aşmam. Sabahları ilk öğünümde 1 yumurta, 40 gr. ekmek, 6 adet zeytin, bir parça peynir tüketirim. Yumurtayı rafadan veya kayısı haşlarım. Bazen yumurtayı tereyağlı yaparım.

İkinci öğünümde mutlaka et, balık, tavuk ürünlerinden bir porsiyon yemeğim olur. Bu yemeği de yanında tüketeceğim diğer yiyeceklere göre 100 ila 150 gram arasında tutarım.  Öğün aralarımda atıştırmalık yemem. Yediğim yemeğin durumuna göre en çok dikkat ettiğim konu (ikinci öğünüm içinde) ne miktar yağ tükettiğimdir. İkinci öğünümde toplam 30 gr. yağ tüketmediğimi düşünürsem, zeytinyağı veya tereyağı ile bu miktarı tamamlarım.

Pirinç, makarna, bulgur, bakliyat çeşitleri en sevdiğim gıdalardır. Patates kızartmasını çok severim. Gün içinde pirinç, makarna, bulgur ile yapılmış bir porsiyon yemek tüketirim. Pirinç  ve bulgur pilavından birini tek öğünümde 100 gr. olarak ölçer soframa koyarım. Bazen makarna haşlarım. Makarnayı 100 gram olarak ölçer, haşlar ve tüketirim. Bütün yemek çeşitlerinde ana malzemenin miktarına göre; her 100 gram ana malzeme için, 10 gram yağ kullanırım.

Şeker ve şekerle yapılmış hiçbir yemeği yemem ve tatlıdan uzak dururum. Tatlı meyvelerden uzak durduğum gibi, canım çok çekerse gün içinde bir adet meyve tüketirim. Patatesi bol yağ içinde kızartmam. Bir patatesi (100-150 gr.) çok ince dilimler, bir iki kaşık yağ içinde orta ateşte, teflon tavada kızartır yerim. Aynı işlemi kabak ve taze biberlere de uygularım. Biberleri bazen yağsız olarak közlerim.

Bu yazdığım deneyimlerim kendime özgü gerçeklerdir. Her kişi bu anlattıklarımı uygulayabilir mi? Hayır. Her insanın metabolizmasının işleyişi farklıdır. Kendi bedeninizi tanıdıktan sonra, beslenmenizi kendinize özel ayarlayabilirsiniz. Paylaşdıklarım sadece size diyet konusunda ışık tutabilir, bunun dışında bir katkısı olmaz. Bazen (beklenmedik kilo alarak) kantarın topuzunu kaçırdığım olmadı mı? Oldu, hem de çok kez oldu. Bu konuda deneyimlerimi başka bir yazımda paylaşmak üzere, hoşça kalın.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote