organik tavuk haşlama


Evde organik tavuk haşlama işi, pratik olarak düdüklü tencerede yapılır. Kasaptan 1730 gr. ağırlığında organik tavuk aldım ve lastikli düdüklüde haşladım. Organik tavukla, köy tavuğunu birbirleriyle karıştırmamak lazım. Organik tavuk başka bir alem, organik meyve ve sebze gibi bir şey. Her gezen tavuk organik tavuk olmuyor. Bir tavuğun organik olabilmesi için, hiç ilaç kullanılmayacak, GDO'lu yem yemeyecek ve bir sürü çevre şartları ile yetiştirilmiş olacak. Köyde böyle bir tavuğun yetiştirilme imkanı var mı? Yok.

Organik tavuk üretimi farklı bir şey. Bu işi tavuk çiftliklerinde, yasal prosedürlerle organik tavuk üreticileri yapıyor. Bizlerde gidip marketlerden satın alıyoruz. Organik tavuk üç ay içinde kesilip pazara sunulduğundan, pişme süresi diğer market tavuklarından farksız.

Bu konuya neden girdim, internette organik tavuk konusu köy tavuğu ile karıştırılıyor. Tavuğun geç pişmesi, serbest dolmaşması, tavuğun organik olduğunun işareti olarak görülüyor. Organik diye satın aldığınız tavuk geç pişiyorsa, o tavukta bir sorun var demektir.

Ne ise.. Aldığım tavuğu klasik düdüklüye koydum, yarısına kadar su doldurdum, bir çorba kaşığı tuz ile orta ateşte 26 dakika haşladım. Bilirsiniz, tavuk ağırlığına göre belirli bir sürede haşlanır. Tavuğun pişip pişmediği iç sıcaklığının en az 72°C derece olması gerekir.

Tavuğun iç sıcaklık değeri dijital termometre ile ölçülür. Bu linkte, tavuk ağırlığına göre; lastik contalı klasik düdüklü tencerede tavukların haşlama  süreleri verilmiştir. Tavuğunuzu haşlarken bu süreleri dikkate almanızı tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote