diyet bulgur pilavı tarifi

Diyet bulgur pilavı tarifini daha önce yaptığım diyet pirinç pilavından esinlenerek yaptım ve sonuçtan fazlasıyla memnun kaldım. Bu tarifi sizlerle paylaşım amacım; benim gibi boğazına düşkün insanların yapacakları diyette fazla açlık çekmemelerine yardımcı olmaktır. Diyet hayatını uzun süre yaşamamış olanlar diyeti aç kalmak olarak görüyor olabilirler. Diyet aç kalmak hiç değildir. Diyet yapan biri açlığını ve tokluğunu tam olarak tanımlayamıyorsa işte o kişi tam olarak diyettedir.

Özellikle kilo koruma diyeti yapanlar, diyette ne yiyeceğini ve ne kadar yiyeceğini bilirse ne kilo alır, ne kilo kaybeder. Bu tarifteki pilavı kendi diyetim için hazırladım. Ara sıra günde bir kez (100 gr.) tüketiyorum. Kalanınıda dolapta veya dondurucuda porsiyonlayıp saklıyorum. Pilavı yaptığınızda (evde fazla nüfusunuz varsa) pilavı saklayacağınızdan umudunuzu kesin. Tarifi denerseniz, ne demek istediğimi anlarsınız.

Plavı nasıl yaptım: 1 su bardağı (150 gr.) iri bulguru, teflon tavaya koydum, orta ateşte karıştırarak 5 dakika yakmadan kavurdum ve ocaktan aldım. Tencereye 50 gr. tereyağı, 1 tatlı kaşığı (10 gr.) tuz, 3 su (600 ml.) bardağı sıcak suyu koydum. Tencere kaynarken kavurduğum bulguru ekledim, karıştırdım ve tencereyi kapattım. Ateşi tamamen kıstım. Kısık ateşte pilav suyunu çekinceye kadar 30 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm. Tencereyi 20 dakika dinlendirdikten sonra karıştırdım. Pilavı ne kadar uzun süre dinlendirirseniz, pilavın tat ve yumuşaklığına doyamazsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote